Energizare în motivaţia pentru învăţare

Cheful de a învăţa, de a participa la activităţi educative diferă de la elev la elev. În unele aspecte diferenţa face motivaţia faţă de învăţare. Unele cercetări arată că elevii care văd o relaţie cauzală între studii şi viitorul lor socio-economic, realizau performanţe şcolare mai ridicate decât colegii lor.

Energizare în motivaţia pentru învăţare

Astfel, sugerez Dezvoltarea Impulsului Cognitiv. Elevul poate să nu arate nicio atracţie, niciun impuls pentru însuşirea unor cunoştinţe grele, dar el poate fi pornit pentru a avea forţa entuziasmului faţă de activitatea de a învăţa.

Învăţarea în absenţa motivaţiei ridică probleme delicate care provoacă insuccesul şcolar. Demotivarea duce la note scăzute, la conflicte, la insuccesul academic, chiar la stres şcolar. Motivaţia îl mobilizează pe elev spre curiozitate, spre acţiune.

Punerea sub presiune a elevului este o problemă care crează stare de anxietate. Nivelul adecvat al motivaţiei aduce normalitate în viaţa şcolarului. Dezvoltarea motivaţiei cognitive reduce intensitatea obstacolelor în faţa succesului academic. Motivaţia cognitivă îi va acorda suport mental elevului.

Cum se desfășoară?
Tête-à-tête cu copilul vom înţelege şi ne vom mobiliza în dezvoltarea și creşterea motivaţiei şcolare. Vom utiliza strategii revenire în decăderi motivaţionale.

Părintele va primi un rezumat al planului de intervenţie personalizat.

Cu ce va rămâne copilul după întâlnirea noastră?
După întâlnirea noastră va ști

  • care e motivul pentru acţiunea de învăţare, luarea notiţelor, atenţie activă la ore
  • să găsească timp pentru învăţătură
  • să perceapă satisfacţia şcolară
  • să îşi înfrunte temerile
  • să se încurajeze
  • că poate avea energie să lucreze eficient

La final copilul va primi un plan personalizat cu strategii de automotivare.

Cui i se adresează?
Acest program se adresează elevului care

  • supraevaluează coplexitatea sarcinilor şcolare
  • subestimează dificultatea sarcinilor, explicând că se descurcă
  • nu are interesul să participe activ la orele de curs
  • refuză să facă temele de casă, să înveţe sau le face repede să scape de ele
  • nu doreşte să pună efort în a avea ori a obţine reuşite
  • solicită încurajări înainte de teste, evaluări orale

Care este durata programului?
50 min/elev, conform unei planificări comune prealabile
90 min/2 elevi

Nu îţi lăsa copilul să-şi amâne succesul şcolar!

Contactează-mă pentru detalii