Stresul şcolar, stresul academic

Training pentru performanţe academice (elevi, studenţi)

Stresul şcolar

Stresul stă în poarta şcolii. Stresul este un obstacol spre succes. Oamenii diferă, deci şi reacţiile la stres diferă. Diferenţa face nu stresorul, ci evaluarea situației stresante. Examenul pentru permisul de conducere pentru unii vine cu o greutate de buldozăr, la alţii stresul doar le gâdilă spiritul de acțiune. Această abordare se observă şi în rezultate.

Capacitatea cognitivă, emoţională și cea comportamentală ne ajută sau ne doboară în situaţii de stres maxim. Vestea bună e că avem resurse interne proprii, care pot fi alimentate, dezvoltate, energizate la potenţialul lor.

  • să acționăm atunci când e nevoie de noi în stres
  • să nu blocăm informaţiile şi chiar la examen să uităm de răspuns
  • să nu acţionăm greșit chiar atunci când a sosit momentul să dăm o probă practică
  • să nu reacționăm emotiv în formă distructivă chiar la prezentarea în faţa unei comisii de examen, ce durează doar câteva minute

Cui i se adresează
Elevului care:

  • se simte depăşit de unele situaţii, cum ar fi examenul de luare a permisului de conducere, examene școlare, concursuri
  • caută suport social la încheierea unor etape şcolare
  • e pierdut emotional, comportamental, demotivat, cu teamă de examene sau concursuri
  • vorbește frecvent despre povara şcolii
  • e epuizat, fără vlagă

Semne la vedere ale stresului de performanţă

  • iritabilitate crescută
  • anxietate
  • teama de a fi singur
  • dificultăţi de relaţionare
  • sentimental de neîncredre
  • comportament agresiv
  • blocaje ale gândirii
  • alergii
  • crampe musculare
  • transpiraţii
  • insomnie
  • amețeli

Cum se desfășoară
Suport psihologic individual sau în grup. Ne focusăm pe identificarea factorilor de stres. Îi vom evalua, vom vedea puterea de acțiune. Vom observa amprenta stresului în reacţiile personale: reacţii cognitive, emoţionale şi reacţii comportamentale. Vom descoperi alături de elev mecanisme simple de apărare sub stres. Vom energiza gândirea pozitivă, cea funcțională, care e salvator în momente de criză.

Cu ce va rămâne copilul după întâlnirea noastră?

  • va recunoaşte factorii stresanţi
  • va cunoaşte remedii de amortizare a stresului de performanţă
  • va putea evalua un eveniment înainte de examenul de bacalaureat, de orice tip de admitere
  • va putea să recunoacă reacțiile personale la stres
  • va şti cum să se confrunte cu stresorul în timpul probelor de concurs, de examen
  • va şti să reducă intensitatea stresului
  • va putea folosi pozitiv, motivaţional situaţia stresantă

În cadrul programului de luptă contra stresului vom pune la îndemână strategii de protecţie împotriva stresului. Elevii, copii învaţă să se confrunte cu situaţiile care îi depăşesc.

Care este durata programului?
Întâlniri repetate de 50 minute, conform unei planificări comune prealabile

Nu îţi lăsa copilul să-şi amâne succesul!

Contactează-mă pentru detalii