O intervenție în direct la Aleph News, despre un studiu legat de obiceiul de a da scroll la orice

Plictiseala crește atunci când dai scroll pe social media. Oamenii sunt predispuși să dea scroll, căutând o plăcere pe moment. În timp ce oamenii echivalează plictiseala cu lenea sau lipsa de ambiție, ca toate emoțiile negative, plictiseala este un semn care ne motivează să schimbăm ceva în acțiunea în care suntem sau chiar acțiunea în sine.

O intervenție în direct la Aleph News, despre un studiu legat de obiceiul de a da scroll la orice

Cercetările arată că platformele de socializare agravează plictiseala contrar așteptărilor utilizatorilor. Dr. Katy Tam, autoarea studiului, a observat o tendință crescândă a plictiselii la tineri în momentul în care se vizionează un videoclip. Concluziile studiului arată că acest comportament de a căuta senzație în vizionarea videoclipurilor prin schimbarea acestora cu scroll reduce semnificativ satisfacția și semnificația experienței de vizionare.

Deși oamenii derulează rapid sau sar peste videoclipuri pentru a evita plictiseala, acest comportament de fapt crește plictiseala. Prin acest stil de vizionare cu schimbarea frecventă de pe un videoclip pe altul, experiența de a viziona devine mai puțin captivantă, mai puțin semnificativă, mai puțin satisfăcătoare. Acest stil de a viziona este corelată cu probleme de sănătate mintală, cu agresivitate, cu elemente depresive, scăderea performanței academice.

Intenționalitatea este cheia de a ieși din bucla de defilare prin plictiseală. Care e secretul?

Să ne facem timp înainte de a apăsa butonul de derulare rapidă a videoclipurilor să găsim modalități de a ne concentra pe conținut.

– dr. Katy Tam

Plăcerea vine din interacțiunea cu conținutul mai degrabă decât din trecerea prin el.

Video: Vezi reportajul Aleph News aici!

Să vorbim despre… plictiseală!

Contactează-mă!